Můj typický klient při řešení financování bydlení

Můj typický klient při řešení financování bydlení

klíč k hypotéceJak vypadá můj typický klient? Při vyhodnocování obchodních případů, které jsem za několik posledních let řešil, jsem došel k závěru, že nejvíce klientů můžu zařadit do skupiny klientů, kteří si chtěli financování bydlení zařídit sami, v některé finanční instituci však již neuspěli a dali se tak do hledání odborné pomoci.

 

Typický klient z této skupiny má za sebou již nějaké vyjednávání a dohadování s jednou nebo s několika finančními institucemi. Zjistil, že vyřízení hypotéky, ať už je účelem koupě, refinancování, výstavba nebo rekonstrukce není tak jednoduché, jak se mu na první pohled zdálo. Jednání s finančními institucemi ho stálo již hodně času a energie a zatím se nedobral k žádnému výsledku.

 

Příklad 1: Klient si chce postavit dům a dostal v bance slib, že mu dají výjimku z metodiky, když splní  dvě věci. Jenže i když tyto dvě věci klient splní, tak výjimku najednou nedostane a chtějí po něm něco dalšího.  Například motivační dopis, proč si chce pořídit své vlastní bydlení a podobné nesmysly. Je jasné, že takový přístup finanční instituce není ten nejlepší a klient začne hledat odbornou pomoc.

 

Příklad 2: Klient chce refinancovat úvěr od stavební spořitelny, ale nedaří se mu získat vyčíslení úvěru a souhlas s předčasným splacením úvěru. Na pobočce stavební spořitelny mu dokonce řeknou, že jeho úvěr nelze refinancovat a že u nich bude muset zůstat dalších 25 let. Nelze se klientovi divit, že po takovém přístupu chce od této stavební spořitelny co nejdříve odejít a začne hledat odbornou pomoc.

 

Příklad 3: Klient si chce koupit byt, ve kterém bydlí. Financování řeší ve své bance, u které má běžný účet. Od podání žádosti však pobočka banky během měsíce a půl nebyla schopna vyřídit ani odhad na nemovitost, natož pak si vyžádat všechny podklady nutné ke schválení úvěru. Klientovi se však blíží datum, do kterého je třeba uhradit kupní cenu, neboť prodávající má na bytu zástavní právo a vyčíslení úvěru ke konkrétnímu datu. Klientovi se na pobočce banky nikdo nechce moc věnovat, nikdo nemá čas a nebo je dotyčný zaměstnanec nemocný a podobně. A tak klient na poslední chvíli vyhledá odbornou pomoc.

 

Jednání s finanční institucí na vlastní pěst a bez odborné pomoci je tedy někdy velmi obtížné, zdlouhavé, stresující a dost často nevede ke kýženému výsledku. Navíc dost často klient dostane zavádějící informace, ať už z neznalosti přepážkového pracovníka, případně z nezájmu klientovi pomoci.

 

Nejen v těchto třech případech to tedy dopadlo tak, že klient se na mě obrátil, jestli bych mu mohl pomoci.  Po zjištění potřebných informací a projednání případu jsem klientům zajistil financování přesně dle jejich potřeb a v požadovaném termínu, ke spokojenosti všech klientů.

 

Rada na závěr, kterou vám můžu dát, je tedy ta, že je vždy lepší se na odborníka obrátit hned, ještě před tím, než se v nějaké finanční instituci spálíte. Ono to však platí i v jakémkoli jiném oboru.

V případě potřeby řešení financování vašeho bydlení se na mě můžete obrátit.

 

Vladimír Švorba, tel: 724 689 958, email: vladimir@svorba.cz