Jak na hypotéku?

Ideálně co nejkratší cestou, co nejjednodušeji a nejbezpečněji, na první pokus a ještě získat nějaký ten bonus navíc.

 

V každé bance vám řeknou, že oni jsou ti nejlepší pro vás a vaše potřeby.1) Nejkratší cesta není ta, když zajdete do vaší banky. Většinou vaše stávající banka, u které máte běžný účet, není ta nejvhodnější, co se týká hypotéky pro vás. A pokud by byla, stejně byste měli oběhnout ještě několik jiných bank, abyste zjistili, která banka pro financování vašich bytových potřeb bude ta pravá. Nejde totiž jen o úrokovou sazbu, ale hlavně o to, jestli dle vaší aktuální situace vůbec projdete metodikou dané banky a úvěr tak bude schválený.

A zatímco obcházíte pobočky bank a snažíte se zjistit záludnosti a háčky v podmínkách jednotlivých bank, čas běží. Čas, který můžete využít efektivněji, například pro vaše podnikání, zaměstnání nebo pro vaši rodinu.

Nejkratší cesta k hypotéce je přes kvalitního finančního poradce. Jedna schůzka, na které se udělá analýza vaší současné situace, zabere podstatně méně času než obcházení bank a studování jejich podmínek na internetu. Pokud nezatajíte žádné informace a zároveň proberete i váš pohled do budoucna, finanční poradce získá velmi kvalitní data pro přípravu individuálního řešení vašich potřeb. A o to tu jde.

.

2) Jednání s finanční institucí je vždy dobrodružství, někdy relativně poklidné, jindy hodně divoké. I na tento fakt musí brát připravené řešení ohled. Financovat například koupi bytu jednou hypotékou a třemi úvěry ze stavebního spoření není ideální řešení. Ideální je mít takové řešení, pro které vystačí jen jedna finanční instituce. Pokud tedy nejste od přírody dobrodruzi a nemilujete dohadování se s úředníky v bankách a stavebních spořitelnách.

Rovněž je třeba brát v potaz finanční rezervy klienta. Klient by se nikdy neměl vydávat ze svých finančních rezerv. Ideální rezerva by měla vydržet alespoň na šest měsíců, klidně i déle. Řešení bez finančních rezerv, tedy od výplaty k výplatě, může být ekonomická sebevražda.

.

Ve které bance mají pravdu?3) Řešení pro klienta by mělo mít vždy více variant než jen jednu, pokud to tedy možnosti klienta a bank dovolí. Každá varianta musí sedět na metodiku dané banky a musí vyhovovat potřebám klienta. U každé varianty se pak odhaduje, s jakou pravděpodobností je tato varianta průchozí. Že něco dopadne, by vám totiž nikdo neměl slibovat na 100 %. Vždy se může něco pokazit. Jako první varianta by ale měla být ta, u které se nepočítá s žádnou výjimkou z metodiky a kde je i prostor pro případ, že by odhad nedopadl úplně podle představ klienta. Pokud se totiž na první pokus vybere varianta, která není moc pravděpodobná, tak pokud neodpadne, ztratilo se dost času. A zřejmě nikdo nechce řešit financování svých bytových potřeb déle, než je nutné.

.

4) Jako bonus pak ještě většinou od kvalitního poradce dostanete individuální úrokovou sazbu, tedy takovou, která se běžným klientům na pobočkách bank standardně nenabízí. Bez podmínek pojištění a spoření od banky.

Dalším bonusem je to, že nemusíte řešit starosti, které přináší jednání s bankou, jen musíte dát dohromady určité množství podkladů.

Celkově vzato, kvalitní finanční poradce je prostě profesionál na svém místě, na vaší straně.

.

V případě potřeby se na mě můžete obrátit, email vladimir@svorba.cz, telefon 724 689 958. 

 .

Vaše jméno (vyžadováno)

Váš email (vyžadováno)

Předmět

Vaše zpráva